HTML

Kettlebell Életmód

Hogyan élem meg én a kettlebellt és hogyan tudom használni. Célom az erőnlét növelése, fogyás valamint inspirálni az újakat, tapasztalatot cserélni a haladókkal.

Friss topikok

Mit egyek és mit ne és főleg mikor?

kbellfan 2013.02.21. 15:50

Bevallom férfiasan több éve nézegettem morcosan az úszógumimat. Igaz nem is sportoltam több éve már aktivan amikor találkoztam kettlebellel. Viszont hiába edzettem heti 2-3x a súly nem változott sajnos a „buvárruha” se. Ekkor kezdtem el kisérletezni mindenféle diétákkal. Nem akarok meggyőzni senkit csak megosztom tapasztalataim mi az ami nekem működik.

Próbáltam elhagyni a cukrot, lisztes dolgokat nehéz ételeket. Semmi (legalábbis látványos változás).

Próbáltam paleo-t, amit valamilyen szinten ma is tratni próbálok. Észrevettem némi változást de a napi rohanás mellett nem sok időm volt főzni. De aki akar annak például:

Magyarul is vannak elérhető könyvek Szendi Gábor tollából. Legtöbb bioboltban kapható.

 


Warrior Diet
. Egy ideig ment de közbejött egy hosszabb utazás Ázsiában low budgeten ahol akkor ettünk amikor lehetőség volt rá nem óra szerint, szóval ez borult. Mikor visszatértem nem tudtam visszaállni rá valahogy. Van magyarul is lefordítva, google: Harcosok Étrendje.

 

Testépítő étrend: Sok protein moderált szénhidrát napi 6 étkezés. Egyrészt macera volt főzni annyit meg nem is voltam mindig éhes amikor enni kellett volna. Itt ugye azért kell, hogy pörgessük az anyagcserét. Nem vált be szerintem híztam is, igaz nem volt türelmem grammra méregetni a kaját.

Leangains: Warrior Diet után itt jött képbe megint az időszakos böjtölés. Ez elég szimpi volt úgy voltam vele kb. mint „warrior light”. A cél sovány izomtömeg építés illetve fogyás zsírégetés. Ezzel a módszerrel el lehet kerülni a tömegelés-szálkásítás ciklust.Aki nem ismerné annak dióhéjban: 24h-ból 16h amikor nem eszünk semmit és a maradék 8 órás időablak amikor be kell vinni a szükséges táplálékot. A módszer atyja Martin Berkhan dietetikus és szemályi edző elég sok munkát tett bele (évek) és tudományosan is meg van támogatva. Klienseinek az eredményei is elég szépek. Minden infó free az oldalán www.leangains.com. Azóta más sokan másolják is ill. alkalmazzák. Sajnos pont ezért mégsem fog könyvet kiadni (pedig jó lenne összefoglalva látni) mert megcsömörlött a sok cikk lopástól. Azért nem kell sajnálni, személyi edzőként (on és offline) elég szép összeget szakít és 8 hónapos a várólistája. Ez a diéta talán a legkönnyebben tartható hiszen csak a reggelit kell elhagyni. Én pl. du. 1 és este 9 között eszem és nem megerőltető. Amúgy se voltam nagy reggelizős soha. Persze néha elcsábul az ember vagy kiesik ebből a ritmusból de ez sem para ha fennmaradó idő nagy részében tudja tartani az időablakot. Ami még fontos itt is a testmozás legalább heti háromszor , lehetőleg súlyzós edzés. Van több részlet is amire oda kell figyelni de minden info megtalálható az oldalán. Talán egyszer szentelek neki egy hosszabb cikket mivel magyarul nem sok anyag elérhető.

Eat Stop Eat: Brad Pilon módszere amiről könyvet is adott ki. Ő évekig táplálék kiegészítő cégnél dolgozott mint kutató. Az egyetemi végzettsége is ehhez kapcsolódik, táplákozás tudománnyal kapcsolatos. Ez is a mostanában divatos „IF” azaz Intermittent Fasting azaz időszakos böjtölés. A könyvében több tudományos kutatásra illetve saját tapasztalataira alapozva állapítja meg , hogy a hatékony és nem utolsósorban ingyenes modszer a fogyásra figyelem: a nem evés. Röviden a módszere: hetente 1-2 napot kell böjtölni a maradék napokon pedig azt eszel amit akarsz. Viszont egy fontos dolog hogy a koplalás végeztével nem ehetsz meg hegyeket folytasd normál adag étellel. Igy lesz meg a szükséges kalória deficit a fogyáshoz. Szintén min. heti 3 edzést javasol. Sokan alkalmazzák a módszerét sikerrel sportolók testépítők is. A katabolizmustől rettegőket leszereli azzal a ténnyel (tudománysoan megállapított), hogy a szervezet nem nyúl az izomhoz kb 48 óráig. Én se fogytam még el a zsir viszont olvad..


Én jelenleg ötvözöm az utolsó kettőt heti 2 nap ESE (hétfő és péntek) a többi napon pedig leangains (1-9 közt eszem). Mindkét esetben ajánlják az edzést éhgyomorra a természetes GH termelés és zsírégetés miatt amit sajna én ritkán tudok elkövetni mert általában este edzem. De kipróbáltam már és nem haltam bele, nem estem össze kifejezetten jó volt. Pedig elég intenzív edzéseket tartunk és magamat se kimélem ha otthon edzek. Ami a legfontosabb viszont, hogy végre beindult a zsirégetés látványosan és mérhetően. Persze nyilván hónapoknak kell eltelni az igazán látványos eredményhez. Én már akkor örülök ha megszabadulok az úszógumitól és ledobok még 5-6 kilót. Ezek mellett persze nem eszem cukrot, lisztes dolgokat, krumplit. Szénhidrát bevitelt zabból és barna rizsből fedezem (főleg cak edzésnapokon) fehérjét csirkemellből, néha vörös húsokbúl, tojásból és tejsavófehérjéből fedezem. Nyiulván megy sok zöldség is gyümölcsök mértékkel. Csalónapot nem tartok de időnként elcsábulok és ha megkívánom eszek olyat is amit nem kellene, de hát nem vagyok aszkéta néha engedni kell a gyeplőn.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rkbc.blog.hu/api/trackback/id/tr655096670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása