HTML

Kettlebell Életmód

Hogyan élem meg én a kettlebellt és hogyan tudom használni. Célom az erőnlét növelése, fogyás valamint inspirálni az újakat, tapasztalatot cserélni a haladókkal.

Friss topikok

Mi is az a kettlebell?

kbellfan 2011.11.30. 11:20

A mai világban ahol az információ másodpercek alatt elérhető, nyilván nem fogok egy hosszú cikket írni. De azért nem árt néhány alap a megfelelő linkekkel megtámogatva :). Az első dolog úgyis az legalábbis esetemben, hogy minden elérhető online forrást lecsekkoltam.  Azért érdemes a hivatalos oldalakat referenciaként tekinteni.  (a képen Lance Armstrong edz igen ő is! )

A kettlebell vagy gömbsúlyzó egy tradicionális orosz súlyzó, tulajdonképpen egy vasgolyó fogantyúval. Angol neve Kettlebell, amit a harangnyelv után kapott. Az eszköz mögötti tudást Pavel Tsatsouline katalogizálta és vezette be újra a köztudatba. A mai napig Pavel könyvei és videói az "alaptanítások". (a videók angol nyelvűek).

 

 

 

Főleg Oroszországban a hadseregben használták ill. súlyemelők és más erőatléták. Jeleneleg Pavelnek köszönhetően az egész világon elterjedt. Manapság mindenhol elérhető edzőtermekben is. Sőt sok ketrecharcos is használja mivel igazi erőt és robbanékonyság fejleszthető vele. Lányok fiúk egyaránt edzhetnek ez nem csak egy "fiús" sport. Olyannyira nem , hogy az én edzőm is egy csaj.

Itt egy jó példa ennek a lánynak a KB blogját olvasom egy ideje. Ha megnézed azokat amikor kezdte és most... a "kőkemény test" finom kifejezés. :)

 

 

A magyarországi szövetségről itt lehet találni infót. Ha edzőtermet vagy edzőt keresel itt van minden: http://kettlebell.hu

Mikor csak ismerkedtem vele engem főleg az ragadott meg, hogy egyszerű és akár otthon is végezhető. Igazán nem kell más hozzá mint maga a kettlebell , 1 polifoam (a fekve végzett gyakorlatokhoz). Persze az otthon edzés úgy értem ha már rendszeresen edzettél edzővel és elsajátitottad a technikát. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van egy kis privát terem a közelben és ott van kettlebell is szóval csak oda kell menni. A sérülések elkerülése végett ha problémád van a derekaddal vagy a hátaddal (nem kizáró ok) de mindenképp kérdezd meg az orvost és a kettlebell edzőt. Jópár embernek elmúlt a derékfájása néhány hónap edzés után.

 

Előnyei (Wikipedia):

  • Egyszerre képes aerob és anaerob hatást kifejteni az edzés során.
  • Gömbsúlyzó használatakor (eltérően az egykezes vagy kétkezes súlyzóktól) a fogás nem a tengelyen történik, messze esik a súlyzó középpontjától, így a gyakorlat közben folyamatos koordinációt, mentális összpontosítást és nagy erőkifejtést igényel már pusztán a helyes tartás is, ami csak más izomcsoportok bevonásával érhető el.
  • Megdolgoztatja a gerinc környéki mélyizmokat, a mély hátizmokat, a has és a csípő izmait, ez erős és stabil törzset eredményez, ami minden erő alapja.

 

A tudományos hátterét én nem tudom igazolni. Én azt érzem, hogy olyan izomcsoportokat mozgat meg amikről nem is tudtam...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rkbc.blog.hu/api/trackback/id/tr983425484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása